tisdag 26 januari 2010

Hard working girl med helg mitt i veckan

Har nu avklarat två dagar av inskolning på mitt nya jobb som kommunsyrra. Att det känns rörigt just nu är en underdrift, men arbetskamraterna har än så länge(?) bara vistat sig från sida fina sidor så jag har en känsla av att det både kommer att gå bra och bli kul. Har fått klart med schema 6 veckor framöver nu och jag både bävar och gläds över att jag kommer att jobba 5 dagar i veckan. Kul, då det innebär kontinuitet, fet lönecheck och större sammanhållning med arbetsgruppen. Men också tungt, då det var länge sedan jag gick på ett heltidsschema. Välkommen till vuxenlivet! Nåväl, man vänjer sig nog rätt fort.

Denna vecka innehåller dock bara 4 arbetsdagar då jag är ledig imorgon, vilket är bra av 2 anledningar. För det första så får man chans att smälta och bearbeta de intryck och all information som proppats in i skallen dessa två dagar vilket förhoppningsvis kommer att innebära att jag på trosdag kommer att komma till jobbet med en aning starkare känsla koll på läget än vad jag har nu. För det andra bjussar vädret på snöstorm imorgon, vilket försvårar min resväg till jobbet en aning, då jag förvandlats till en feg och rädd bilist. En rädsla som jag för övrigt har dragit på mig under min bilfria period som student, det kan emellertid vara så att min rädsla för bilkörning är produkten av en större insikt i mina begränsningar som bilförare, vem vet.

Ikväll har vi pimplat vin och städat bland skivcasen och märk upp det som blev kvar. Kommer att underlätta enormt för eventuella framtida dj-sessioner.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar