onsdag 14 april 2010

Lägenhetshets etc

Igår var vi och kollade på en lägenhet väst-på-stan. Mannen som kanske kommer att bli vår hyresvärd ringde mig i måndags och presenterade sig väldigt kort. Därefter frågade han bara om jag fortfarande var intresserad av lägenheten vilket gjorde mig en smula konfunderad. Dels därför att vi skrivit upp oss på varenda intressant lägenhet vi hittat och dels för att jag inte ville verka helt tappad bakom vagnen heller när jag från början gav lite undvikande svar. Det visade sig i alla fall efter en lite stund att det rörde sig om en lägenhet jag ringt på för över en månad sen och att hyresvärden inte tagit i tu med uthyrningen av den än. Inte konstigt att jag inte fattat vilken lägenhet han menade.

Vi var i alla fall och tittade på den igår och det visade sig snabbt att vi i allra högsta grad fortfarande var intresserade. Lägenheten ligger som sagt väst-på-stan och är byggd på 20-talet, har högt i tak, stora fönster och dessutom trägolv. Vi får svar imorgon så håll tummarna!

/J

1 kommentar: