söndag 10 oktober 2010

Föräldrakurs och läkarbesök..

Idag har vi varit på del två av föräldrakursen. Vi har nu gått igenom hela förlossningsförloppet och smärtlindringsalternativen,samt börjat att träna psykoprofylax. Psykoprofylax är en andningsteknik som förhoppningsvis ska hjälpa mig igenom åtminstone första delen av förlossningen. Så nu ska vi dagligen öva oss i djup, mellan och lätt andning samt belöning. Belöningen innebär i detta sammanhang något som John ska ge mig efter varje avklarad värk, typ lite massage eller strykning över håret.

För övrigt har jag även träffat en läkare idag gällande den molande värken jag har i ländryggen samt höger sida av magen. har även haft lite sammandragningar i vilande vilket inte är bra tydligen så nu är jag sjukskriven veckan ut för att se om det blir bättre. Så nu ska jag verkligen bara ta det lugnt och bara vila och ta hand om magen så känns allt förhoppningsvis bättre mot slutet av veckan.

Denna bilden är tagen igår, v 28+4.


/E

1 kommentar:

  1. Kul att se bilder på ert hem. Vi har ju bara sett det i omöblerat tillstånd, förutom rundvandring med datorn förstås! Ni har det så fint!/Mammahjo

    SvaraRadera