onsdag 20 oktober 2010

Idag går vi in i vecka 30 etc..

Idag går vi in i ny vecka nämligen vecka 30. 29 veckors graviditet är nu avklarade och ca 10 till ska klaras av. Förra veckan spenderades hemma mestadels i säng/soffläge för att vila upp mig, vilket resulterade i att jag nu i veckan är tillbaka på jobbet vilket känns bra. Jag har däremot börjat att känna mig tröttare igen. Mycket för att jag vissa nätter sover riktigt dåligt på grund av att skorpan tränar discodans i magen och nu ligger så högt att det känns som att jag ska kvävas och inte får luft när jag ligger ner. Men även jag haft bättre nätter är jag trött. Känns lite som i början av graviditeten, som att jag skulle kunna sova mest hela tiden. Magen börjar även kännas tung nu. Att ta på sig skorna är en riktig utmaning och det känns som att ansiktet ska sprängas av blodstockning vid varje försök att böja mig framåt.

Idag har jag varit ledig och sovit en hel massa, samt varit en tur till simhallen samt på en liten promenad i höstkylan. En ganska bra dag, lyssnat på kroppen och gjort det som jag känner att jag behöver. Nu sitter jag och väntar på att John ska ringa så att jag kan hämta hem honom från jobbet så att han kan komma hem och underhålla mig lite. Vi ska också hämta upp ett paket med böcker som vi beställt så att jag kan börja läsa på lite mer om förlossningen.

Här är lite information från www.blimamma.se.
  • Bebisen väger c:a 1457 gram. *
  • Bebisen är c:a 40,6 cm från hjässa till fot. *
  • Du har klarat av 72% av graviditeten.
  • Du har 76 dagar till förlossningen.

2 kommentarer:

  1. tänk att Skorpan är så stor nu! Kan inte fatta att det är så kort tid kvar, men jag förstår så väl att det är påtagligt för er;) Längtar! efter er! Puss!

    SvaraRadera
  2. det börjar inte vara så mycket kvar av din graviditet nu :) är du nervös?

    Kramar

    SvaraRadera