fredag 22 oktober 2010

Äntligen fredag etc..

Nu är äntligen fredagen här. Dagen på jobbet gick i sådant tempo att jag nu knappt ej vet vad jag heter längre. Sådana här dagar är inte bra känner jag. Jag har inte alls lika hög stresströskel som tidigare och mitt humör blir mycket lättare påverkat i negativ riktning. Så nu ska jag ta en dusch och sedan försöka sova lite innan John kommer hem.

Igår var jag på besök hos barnmorskan igen. Magen har vuxit ytterligare och mäter nu hela 31 cm i sf-mått, så jag följer den övre normalkurvan bra. Lillskorpan låg vid besöket med huvudet neråt vilket förklarar att jag senaste tiden mest känt sparkar uppe vid revbenen. men det är nog ett tag kvar innan huvudet fixerar sig så några vara ska nog lillfisen hinna snurra innan det är dags att förbereda sig inför färden ut. Det var lite svårt att få till några bra hjärtljud denna gång, lillhjärtat tickade på väldigt oregelbundet. Men när jag tillslut lade mig på vänster sida på britsen så stabiliserade sig hjärtslagen. Men detta var tydligen inget att oroa sig för utan det kan ibland vara så att bäbisen är lite lägesberoende.

Imorgon ska vi åka till IKEA för att inhandla det vi behöver till skorpan samt lite annat smått och gott. Känner mig inte alls taggad på detta just nu, men efter lite vila och en natt sömn kanske det känns bättre.

/E

4 kommentarer:

  1. Jag börjar nog minsann bli lite nervös faktiskt.... men jag hoppas när det är dags att jag har en bra dag med mindre negativa graviditetshormoner :) så då kommer det nog gå bra :)

    Hoppas du har en bra fredag :)

    SvaraRadera
  2. Usch! Jag önskar att du bara kunde säga på jobbet "Stopp! nu får det vara nog, jag är gravid och ska inte stressa!" men det funkar ju inte riktigt så... men tänk på att vara rädd om dig! kram

    SvaraRadera
  3. Ja okej, då ska det säkert gå fin fint då :D

    SvaraRadera
  4. Jobbigt att ha ett sånt tempo på jobbet när du är höggravid. Lycka till på Ikea ;

    SvaraRadera