fredag 26 februari 2010

Fredagsmys etc

veckorna består mest av måndagar och fredagar just nu. tiden går hur fort som helst och jag har redan varit 5 veckor på nya jobbet. Ett gott tecken tolkar jag det som då tiden tenderar att gå fort när man har roligt.

Jag har världens bästa kille, hela tiden och alltid. Men ibland överträffar han sig själv i sin "bästighet".När jag kom hem idag från jobbet var middagen färdiglagad, bordet findukat och kvällen göromål tvätten, redan påbörjad. Detta plus att han köpt chips och cola till kvällen fick mig nästan tårögd. Hur skulle jag klara mig utan john?

Nu sitter jag här i soffan och äter lite chips och beundrar min kära john (tydligen en låttitel också som enligt min mormor är en "fin bit" och anledningen till att hon så enkelt lärde sig Johns namn) som står vid skivspelarna och är min alldeles egna dj samt väntar på att Dannyboy ska komma hit man hembakta semlor á la vegan. En helt perfekt start på lite välbehövlig ledighet.

Trevlig helg!
/E

2 kommentarer:

  1. åh va det e gott att läsa att ni månar om varandra, godingar! Ni e bäst! Idag ringde jag till min svåger som fyller 70 år1 mars och gjorde honom glad. Han trodde nog aldrig att jag skulle ringa och komma ihåg honom! Kul att göra andra glada! puss från mammahjo

    SvaraRadera
  2. Hello Lovebirds, sitter här med 90210:s bokföring och det har tillstött lite komplikationer med kontoutdragen, det syns nämligen inga belopp på utskrifterna bara datum och det meddelande ni valt att lägga in (tex 20090708 Förseningsavgift). Blir lite svårt för mig att lista ut beloppen =P Fixar du detta Elin så fixar jag felfri bokföring =)

    SvaraRadera