torsdag 4 februari 2010


Tar helg nu, men ingen rast och ro för det. Imorgon blir det parmiddag a lá vuxenpoäg (fördrink och avec till kaffet) och på lördag är det första kvällen på nya extrajobbet som husdj:s på Teatercafét. Har potential till att bli bästa extrajobbet ever!

På jobbfronten verkar allt gå som jag tycker att det ska. Givetvis känns allt stort, stressigt och förvirrande, men har börjat att acceptera att det är så det ska kännas när man är ny, inte bara på arbetsplatsen utan också i yrket. Jag verkar ha trevliga kollegor och har än så länge klarat mig utan någon panikattack, så jag ser det som ett mycket gott tecken. Och det är tur, för då jag under veckan besökte banken för att styra upp ett pensionssparande upplyste bankmannen mig om att jag hade cirkus 41 år kvar till pension! Tycker det känns länge att jobba, men tiden går fort säger de som vet.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar