onsdag 10 februari 2010

Genomskinlga badbyxor etc

Nedräkning pågår! Nu är det snart bara en månad kvar innan vi far iväg och tjuvstartar våren i Egypten, Det stora(!?) problemet nu är bara att mina fina rosa badbyxor, enligt vissa, inte fyller sin funktion som vattentåliga eftersom de har en tendens att visa lite mer än vad som kanske, enligt vissa, är önskvärt i det offentliga rummet. Dom är helt enkelt relativt genomskinliga men jag vill understryka att denna genomskinlighet bara uppstår vid, och efter, kontakt med vatten. Hur som helst behöver jag införskaffa ett par nya badbrallor. Det visar sig nämligen svårare än jag trott att hitta dom optimala badbyxorna under denna icke badvänliga period av året. Det är faktiskt så att det i stort sett inte finns några badbyxor att få tag på i butikerna. Och i fall det finns några är dom stora som hus och har nått fint surfmönster. Tack men nej tack! Jag vill bara ha ett par enkla, korta och glansiga badbrallor i valfri kulör. Hur svårt ska det vara?!

/J

3 kommentarer:

  1. ja ja du har en månad på dej. Du ska nog hitta ett par badisar, second hand kanske (hi, hi). puss från mammahjo

    SvaraRadera
  2. det finns ju massa på nätet
    /sys

    SvaraRadera
  3. kolla på american apparel sidan..kanske mattias kan köpa när han är i sthlm. kram

    SvaraRadera