måndag 1 november 2010

Renovering och tjocka fingrar etc..

Dåligt med uppdateringar på bloggen, tyvärr. Får skylla på mycket tid på jobbet samt det blivit mycket gjort här hemma. John har med lite hjälp från David målat om i våran hall. Den tidigare nyansen av spybeige är nu borta och hallen är nu ljus och vit. Blev fantastiskt fint och nu känns det som att hallen hör i hop med övriga lägenheten och inte bara är en passage som man då och då måste passera för att ta sig till toalett och ytterdörr. Våra hyresvärdar blev mycket nöjda över ommålningen och vi fick även klartecken för att lägga nytt golv i hallen samt att de berättade att de ska ta tag i och renovera vårat badrum. Men de får skynda sig på med det, för vi tänker inte ha ett spädbarn i en lägenhet i byggkaos och utan badrum. Ska fota lite imorgon i hallen och lägga här på bloggen.

Jag har spenderat hela helgen på jobbet. Den sista jobbhelgen innan min mammaledighet. 4 och en halv vecka kvar nu sedan ska jag bara vila och vagga runt här hemma i raggsockor och mysläder till skorpan bestämmer sig för att komma ut.

Var på kontroll hos barnmorskan. Allt såg bra ut. Järnvärdet lite bättre än sist, blodtrycket samma som alltid och vågen visade på +1 kg. skorpans lillhjärtat tickade med 150 slag/min och han/hon ligger fortfarande med huvudet nedåt. Jag har börjat samla på mig ganska mycket vätska nu. Fingrarna är som tjocka korvar och det gör ont att böja, fötterna har växt en storlek och barnmorskan tycker även att jag blivit lite rundare i ansiktet. Därför ska jag nu dra ner på saltintaget för att minska vätskeansamlingen.

2 kommentarer:

  1. Bra att saker och ting landar innan det är dags. Bilförsäljnin, renoveringar och annat. Minns mycket väl hur mycket tid du tog i anspråk när du väl anlände. Bl.a vår planerade studiecirkel i franska visade sig vara en from förhoppning som vi snabbt lade ner. Men det var inget svårare val, faktiskt.
    Bra att allt verkar bra med "lillan", som det verkar bli med tanke på pulsen. Eller minns jag fel?
    Misstänker att din beskrivna längtan till "mysläder" innehåller ett stavfel. Ganska kul hur som helst. Ska bli skoj att träffa er till helgen. Kanske granletning?

    SvaraRadera
  2. Hahaha!jag skrattade också åt"mysläder", mycket roligt:)
    kramar

    SvaraRadera