måndag 29 november 2010

Besök hos barnmorskan och separationsångest etc..

Var hos barnmorskan i förmiddags och höll på att svimma då jag såg vad vågen visade denna gång. + 4 kg upp på två veckor. Så nu har jag gått upp ca 16 kilo sedan start. Men jag skyller på vätskeansamling. Mina fötter och vrister är nu så svullna att jag har kapitulerat och köpt mig en fakevariant av de fula, men sköna, Uggsen. Men det är ett måste om jag ska kunna gå ut något den tid som är kvar nu utan att frysa eller få klämskador på fötterna. Fingrarna är också som korvar och jag börjar även bli lite svullen runt ögon och läppar. Så nu är det skärpning som gäller. Inge mer salt för min del, och mycket mera vila. I övrigt så allt bra ut med skorpan. Huvudet ligger nedåt men har inte sjunkit ner ännu. Hjärtat pickade på och blodtryck och socker så fint ut som vanligt. Nästa gång vi ska till barnmorskan ska John följa med vilket känns jättebra.Han har tyvärr inte kunnat vara med på så många kontroller pga av hans arbetstider. men denna gång passade schemat.

Vilan lär inte bli något problem att få till nu efter att jag i morgon jobbat min sista dag på jobbet. Jättekonstig känsla. Jag kommer att sakna alla kollegorna och på nått sätt identifierar man sig så mycket med sitt yrke och sin yrkesroll. Nu kommer jag inte ha den längre. Men å andra sida kommer jag nu att få en ny roll, en roll jag förhoppningsvis kommer att få ha så länge jag lever=) Och att mysa runt här hemma och fixa och dona inför skorpans ankomst får bli mitt nya jobb den närmaste tiden, ett jobb jag tror att jag kommer att trivas med.

2 kommentarer:

  1. Fint skrivet hjärtat, fick nästan en liten tår i ögat ;-) Skönt för dig att du äntligen får vila upp dig hemma nu!

    SvaraRadera
  2. Det blir jättebra för dej att vara hemma och ta hand om dej själv nu. Gå ner i varv och vila! Skönt att Skorpan sköter sej därinne i govärmen. Han har nog inte så bråttom ut ska du se, men en Stenbock blir det allt! Kram till er!

    SvaraRadera