onsdag 4 augusti 2010

Idag är vi hemma själva magen och jag etc...

3 pass kvar på jobbet sedan är det äntligen dags för semester och vår roadtripp till södra Sverige där vi ska hälsa på hos Johns föräldrar i Hjo och hos Johns syster i Göteborg. Har ägnat förmiddagen åt att försöka fundera ut vad jag ska packa inför resan vilket resulterat i att största delen av min garderob nu ligger i små högar på golvet sorterat i högar av "kanske" och "ska med". Det kommer med största säkerhet resultera i att allt kommer att packas med, men det gör inte så mycket då vi ska köra bil neråt och på så sätt inte kommer att behöva släpa med väska på något tåg eller riskerar att betala övervikt på flyget.

För övrigt så befinner jag mig fortfarande i något slags lyckorus efter Ul i måndags. Lillskrutten vägrar dock att ge i från sig några rörelser för mig att känna ännu, trots att jag pratar med den och buffar och stryker på magen. Molvärken är dock tillbaka och nu även värk nedåt ljumskarna sedan någon vecka tillbaka vilket tyder på att magen växer. Det börjar synas mer och mer nu vilket känns hur kul som helst.

Nu när jag har förmiddagen ensam för mig själv passar jag på att indoktrinera lillskrutten i vad jag tycker är lämplig musik. Så hela morgonen har Genesis spelats ur högtalarna, och så länge jag inte känner något som skulle kunna tolkas som protest så antar jag att det hela går hem hos den lill(e/a).

Nu ska jag klura ut något att äta till lunch och sedan börja förbereda mig mentalt för en kväll på jobbet.

/E

2 kommentarer:

  1. Jag längtas så att få känna lite på den där magen:) Blev lite tårögd igen nu när jag tänkte på er!
    Tycker att veckan går lite segt nu...Jaja, vi ses snart iaf!Kram

    SvaraRadera
  2. Det är väl bra att "det" slappar lite och lyssnar på lite bra musik. Tids nog blir det både trång och kämpigt (och brasiliansk hiphop kanske). Ses väl i kväll för bilutväxling.

    Morfar2B.

    SvaraRadera