söndag 1 augusti 2010

Namnprovning etc.

Sommaren börjar långsamt försvinna, två sommarmånader har passerat och endast en återstår, på gott och ont. Då vi vid första besöket hos barnmorskan bokade in en tid för ultraljud kändes den andra augusti som en evighet av tid bort men ändå är vi där imorgon. Det innebär att snart halva tiden av Elin, John och magen har gått och att det troligtvis kommer att gå lika snabbt till dess att vi är Elin, John och Bäbis = Sant. Vissa stunder är det svårt att greppa men för det mesta, stunder som den här, känns det bara fruktansvärt spännande och helt otroligt roligt.

Eftersom Elin är på jobbet och sliter sitter jag just nu ensam hemma vid köksbordet där frukosten nyss avnjöts och provar namn till den lill(e/a). Namnprovningen går till så att jag sitter och försöker föreställa mig livet om ett och ett halvt år framåt i tiden. Därefter provar jag helt enkelt de tänkbara namnen på listan högljut, typ: Nej, Märta inte riva ut alla kastruller ur skåpet. Det är ganska roligt även om jag inte är helt säker på att jag blir något klokare på namnen längre. Däremot kan jag inte ta åt mig av någon ära för uppkomsten av namnprovningen eftersom det var Elin som började med att testa namnen med högstämma i bilen på väg till och från jobbet.

3 kommentarer:

  1. Viktigt att komma ihåg att också tänka 16 år in i framtiden: "Nej, Märta, du får inte tatuera en tribal i svanken."

    SvaraRadera
  2. Eller den mer troliga: "Märta! För i helvete, har du tatuerat en tribal i svanken!?"

    SvaraRadera
  3. Haha, då kommer pappa inte vara riktigt lika stolt!

    SvaraRadera