måndag 30 augusti 2010

Jobb vs. plugg etc.

Jodå, nu är det mer eller mindre klart att det inte blir någon skola, som det egentligen var tänkt, för mig i höst. Istället för att läsa en termin pedagogik skjuter jag på plugget sex månader och fortsätter istället med sommarens sysselsättning, trucking på heltid, fram till nyår.

Varför kanske vissa frågar sig? Därför svarar jag! Därför att jag genom att fortsätta jobba fram till årsskiftet hinner jobba ihop min surt förvärvade, och förlorade, föräldrapenning igen efter att ha slarvat bort den förra genom att för några år sedan inte anmäla mig på arbetsförmedlingen i tid. Även därför att vi kommer kunna spara ihop en massa pengar i höst om jag jobbar nu och på så sätt slipper jobba extra när lillskorpan väl kommer ut i världen. Och även till viss del därför att jag känner mig lite lagom less på att fortsätta plugga min 10:e termin på raken utan avbrott.

Så summa summarum: Föräldrapenning, check! Mer sparpengar, check! Och mer motivation till plugg efter jul, check! Check, check, check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar