onsdag 29 september 2010

Elin, Skorpan och Bowie etc.

Idag går vi - Elin, Skorpan och jag - in i en ny vecka. Från och med idag går vi in i den 27:e veckan som gravida och givetvis ska det firas med en ny magbild. Magen pryds idag av Bowies snygga nuna, troligtvis till morfars förtjusning. Förtjusning eller inte, men helt fantastiskt fin är magen i alla fall och dessutom är det full fart där inne - även om det inte syns på bild. Jag inbillar mig att skorpan svarar när man pratar och leker med hen, det är i alla fall så att det ofta blir väldigt livat där inne när magen får lite uppmärksamhet. Underbart!


Medan jag sitter med redigeringen av dagens magbilder samtidigt som jag försöker få ner några tankar från ett trött huvud sitter Elin bredvid och kämpar med mormorsrutorna som tillsammans i framtiden ska bilda en bebisfilt. Från början gick det lite knackigt med rutandet men nu har det verkligen tagit fart och i skrivande stund har Elin fått ihop 25 st, eller ca en tredjedel av rutorna som behövs. Under kvällen har hon varit mer eller mindre manisk i sitt virkande, så om hon fortsätter i samma tempo kommer det inte dröja länge innan hela filten är klar.

4 kommentarer:

  1. jag tycker fortfarande att det är den finaste skorpmage jag sett! å jag tycker du e suverän Elin som virkar mormorsrutor till den gosigaste bebbefilt som skorpan kan få! puss

    SvaraRadera
  2. Hej Lillebror och Elin! Nu har jag också hittat er blogg (kan också ha varit Eva som viskade om den...). Härligt att läsa om er!
    Stor kram Paula

    SvaraRadera
  3. TjoHo!
    Elin, en kollega till mig hade gjort glukos testet vid sin sista graviditet och sa att det inte alls var så farligt! sen måste man sitta och ta det det lugnt i typ 2 timmar innan de kollar testet. Det låter väl inte så farligt:)
    Kram på er alla tre!

    SvaraRadera
  4. Hej.

    Klart att tröjan inspirerar men än viktigare är ju det akustiska, för bebisen alltså. Det givna är väl Heroes eller Life On Mars. Suffragette City orsakar nog för mycket sparkar. Ziggy eller Starman som mellannamn vore väl nå't....

    SvaraRadera