torsdag 2 september 2010

Jag är arg...

..på att vår värd som håller på att måla vårat hur ej tänkt på att det kan vara bra att täcka fönsterna med plast, för det ser just nu ut som att en 5 åring gått lös med målarpensel på samtliga fönster i våran lägenhet. Att det dessutom verkar vara VÅRAT jobb att med rakblad få fönsterna rena gör mig så förbannad att jag nu är inne på min15:e timme mumlande svordomar. Inte ens ett nytt besök i simhallen gjorde någon effekt på mitt humör. Försöker lugna ner mig, bete mig vuxet, men det tycks omöjligt. Så just nu hämnas jag min värd genom att inte gå ner till tvättstugan i tid för att tömma den maskin som nu är klar, bara för att jag vet att det är dom som står på tur att tvätta..

Att resten av dagen är fylld med roliga saker som städ och besök på arbetsförmedlingen får en att bara vilja krypa ner under täcket igen. Nej just ja, jag har ju en elektriker här som dragit ut varenda sladd och elkontakt i hela lägenheten så det går ju inte heller...Tur att det här är den enda dagen i veckan man är ledig från jobbet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar