torsdag 30 december 2010

Förhoppningsvis sista veckan etc...

Igår gick vi in i vecka 40, vilket innebär att det i dagar 5 dagar kvar till beräknad födelse. Senaste dagarna har jag tagit det väldigt lugnt, då jag har som mål att klara mig över tolvslaget och in i år 2011 utan att ha fött barn. Jag tycker att det går ganska så bra faktiskt, ingen bäbis ännu, men har mer molvärk än tidigare, men det håller i sig länge och är inte så extremt jobbigt och dessutom kommer det bara några gånger dygn. Dessutom känns det annorlunda i kroppen på något sätt och jag är av och till lite illamående och risig i kistan, så jag tror att det är på g, men kanske inte de närmaste dagarna. Så från och med 1 januari börjar projekt "få ut bäbis"med att städa bort julen och raska promenader i kvarteret, så får vi se var vi hamnar. Mamma/mormor tror att det blir den 3:e och det låter ju inte helt fel tycker jag.

Ikväll blir det hemmamys med pizza och Blom-Perssons. Maja har nu äntligen flyttat tillbaka till Umeå, fantastiskt är vad det är!

3 kommentarer:

  1. Låter som härligt sköna planer! Gud vad kul för dig att Maja och magen är back in town! Hälsa från mig!

    SvaraRadera
  2. NU ser jag detta:) Ja så himla härligt är det:)!! Fantastiskt! nu jäklar är det bullar på gång;)KRAM!

    (hejhej Emelie!)

    SvaraRadera
  3. Spännande! Håller tummarna att allt ska gå bra. Kram /Klas o Jenny

    SvaraRadera