tisdag 28 december 2010

Julen och bäbisen fix(er)ad etc..

Julhelgen spenderades i Skellefteå hemma hos mor och far. BB-väskan var givetvis nedpackad ifall skorpan skulle vilja titta ut under vårt julbesök, men så blev inte fallet. Julafton firade vi hemmavid med släktbesök hela dagen. God mat och en massa mys och finfina julklappar. Vi somnade helt utmattade lite för sent och vaknade ännu mera sent dagen efter. Helt fantastiskt vad jag har sovit gott under helgen. Kanske för att mor och far överlåtit sitt sovrum och sin fantastiska säng till oss över helgen. Det var verkligen välbehövliga sovtimmar för både mig och John. Juldagen spenderades mest i sängen eller i soffan framför tv:n. Så julen har gått i vilandets tecken vilket varit väldigt skönt.

På annandagen återvände vi till Umeå igen. Och igår tog vi oss en sväng på stan för att försöka fynda lite på rean. John hittade två par jeans och två skjortor och jag själv införskaffade lite kläder anpassande för amning.

Idag var vi på sista besöket hos barnmorskan innan beräknad födelse. Skorpan är en mönsterbäbis och hade skruvat ned sig fint i bäckenet och är nu helt fixerad. Precis som vi misstänkt då jag nu är mer kissnödig (trodde inte det var möjligt, men tydligen) samt att jag då och då får riktigt ont från "fram-fogen" och har en tyngdkänsla i bäckenet. Så nu väntar vi otåligt på att det hela ska starta, men först tänkte vi fira nyår med kära vänner. Så Skorpan, på lördag är det fritt fram att komma ut, men före det tycker jag att du snällt kan stanna kvar där du är.

/Elin

1 kommentar:

  1. Tycker också det var en finfin helg och jag och mamma sov rätt bra i gästsängen också (som ni märkte). Kanske värst för lillasyster i soffan. Det är ju ingen brådska än, men nu väntar vi egentligen bara på en signal...

    SvaraRadera