tisdag 21 december 2010

städa städa varje fredag å så varje jul etc..

Försöker göra lite nytta nu när jag är hemma. Inte något avancerat men sådant som känns bra att slippa göra när skorpan är här. Få ordning på viktiga papper, ren och avfrostad frys och kyl å rent ovanpå köksskåpen. Dagens projekt har varit avfrostning av frysen, och nu är jag helt slut efter att ha krupit runt på alla fyra och försökt undvika vattenskada på vårat trägolv som ett resultat i en helt ologisk konstruktion av avfrostningsfunktionen på våran frys. Men nu är det gjort och behöver förhoppningsvis inte göras igen på ett tag.

Sedan har jag faktiskt tagit mig ut på en lite promenad också. Mycket skönt med frisk luft men jag kommer inte långt innan det spänner som tusan över magen och ljumskarna så mina promenader blir varken långa eller vidsträckta. Men det kanske man inte kan begära heller.

Min nattsömn har faktiskt varit något bättre de två senaste nätterna vilket är skönt. De gör egentligen inte någon skillnad på hur trött jag är dagtid, men tiden går lite fortare och jag slipper sitta nattvaken i min ensamhet lika länge. Hoppas det fortsätter så tiden ut nu.

För övrigt hade jag en riktigt dålig dag igår. Vet inte vad det var men kände mig bara allmänt låg och konstig i kroppen. Hade dessutom riktigt ont i min stackars mage, som nu måste vara så utspänd den kan bli för det känns verkligen ibland som att den ska spricka när skorpan rör sig där inne. Inbillade mig att det kanske är så att förlossningen är närmare än vad jag tror och att det var därför jag kände mig som jag kände, men inget har hänt ännu så det stämmer nog inte.

Nu ska jag stöka vidare här hemma i väntan på att John kommer hem.
/E

1 kommentar:

  1. Ojojoj vänne vad du grejar på! Om jag var du skulle jag bara ta det lugnt, men så klart har du helt rätt i att det är skönt att ha det gjort till sen:)
    Jag kan tänka mig också hur OTROLIGT jäkla spänd och jobbig DIN mage måste kännas när jag tycker att min lilla bula kan kännas jobbig...ujuj hur ska det går;)
    Mycket snart kommer jag upp och kramar på er så håll uuut nu, sista spurten!

    SvaraRadera