torsdag 9 december 2010

julkänsla etc..

Bakat lussekatter och dekorerat pepparkakor idag. Det luktar hyacinter i lägenheten och imorgon ska julgranen inhandlas och dekoreras. Fantastiskt mysigt. Dessutom är det fredag i morgon och John har helg från och med lunch imorgon. Det är bra, för hur skönt det än är att vara ledig från jobbet för mig nu, så är det lite ensamt. Därför är det uppskattat då John har förmiddagsturerna på jobbet som innebär att han kommer hem snart till mig.

Idag har jag varit hos en arbetsterapeut för att få lite tipps kring mina händer. Hon konstaterade att det rör sig om karpaltunnelsyndrom, och tipsade om några enkla övningar att göra samt justerade min handskenor. Förhoppningsvis ska detta nu ge lite bättre effekt, eller åtminstone göra att det hela ej förvärras. Det är ju trots allt inte så länge kvar nu innan skorpan ska komma ut och förhoppningsvis försvinner svullnaden och domningarna i samma sekund.

Förövrigt är ju nu tillbaka i trötthets-koma. Detta beror på att det tycks vara omöjligt att få till en god natt sömn. Det är svårt att somna och när jag äntligen lyckats somna sover jag riktigt risigt och vaknar vid varje försök till lägesändring. Lägg dessutom till frekventa toalettbesök och mina domnade händer så förstår ni kanske. Men som tur är får jag vila på dagtid så det hela går ganska så bra ändå. Dessutom tänker jag som så att det är kroppens sätt för att förbereda mig på var som komma ska med amningar, blöjbyten och sövning nattetid, och då kan man stå ut med det ganska så enkelt. Bara ca 4 veckor kvar nu...

1 kommentar:

  1. Men förlåt att jag inte kunde ge några mer smarta tips som arbetsterapeut när vi pratade!...Fick du bra råd då? nattskenor kanske?? Det lät inte roligt som du har det nu... Tur att du får vila på dagen som sagt.. Jag känner på mig att "hen" kommer snart ja;)
    Hörs inom kort vännen!
    Storkram

    SvaraRadera